tisdag 22 november 2011

Min man

I morse var jag uppe tidigt, klockan ringde 05.15. Jag skulle med 7-flyget till Malmö och Peter hade lovat att köra mig till Arlanda om bilen startade. Det var nämligen lite problem med att få den att starta i förra veckan när det var några minusgrader. Så han var uppe tidigt och provstartade utifall att jag i stället skulle vara tvungen att ringa en taxi. Men det gick bra och när jag satte mig i bilen kl. 6 så hade han ordnat en termos med te till mig. Så omtänksamt!
Två gånger igår kväll hade han frågat om jag var tvungen att förbereda dagens presentation på flyget och jag förstod inte varför, han brukar aldrig fråga om det. Men då kom jag i alla fall ihåg att jag skulle ha något med mig att läsa (presentationen var redan förberedd). Tog med en Plaza inredningstidning och Finansliv (den kan man ju dumpa på vägen och jag hinner sällan läsa den annars).
Väl framme på Arlanda går jag direkt till säkerhetskontrollen och får då ett sms från Peter. Jag ser att det står något med dator och blir nervös att jag glömt något. Men så är det inte. Han skriver att det finns ett kuvert i datorväskan som jag kan läsa på planet. Han har då skrivit ut papper på alla behandlingar som man kan få på ett SPA och vill att jag ska bestämma mig för vad de ska göra med mig. Gulligt! Men han har noga målat över allt som antyder vilket SPA det är och var det ligger. Så det blir en överraskning in i det sista vart vi ska någonstans. Två nätter är bokade på det nya året, det ska bli så skönt, jag har aldrig varit på övernattningsspa förut. Han är helt fantastisk min man!

Något att se fram emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar