lördag 14 januari 2012

Svansjön och Rolfs kök

Förra helgen var det dags för Peter att få sin julklapp av mig. Vi gav oss iväg in till stan. Vi upptäckte rätt snart att vi hade glömt kameran (jag som skulle ta kort på maten på kvällen). Så vi gick och köpte en ny kamera till Peter (han behövde ändå en ny till jobbet).



Så här blev den första bilden efter att vi hade laddat den när vi var på lunch på Café Como. Ett mycket trevligt café där vi åt varsin sallad.

Sedan var det dags att gå vidare till Dansens Hus för en föreställning av Svansjön. Här skriver Peter om den. Jag visste inte riktigt hur lång föreställningen var så vi hade lite tid över innan det var dags för middagen. Så vi gick en sväng på stan och landade efter tag i Kungshallen på den grekiska restaurangen längst in. Där tog vi ett glas och ett par små rätter som visade sig vara större är väntat. Grillad hallumi och fetaoströra.



Sen tog vi en långsam promenad till Rolfs kök. Har varit där ett par gånger förut och det är alltid bra.



Efter smårätterna i Kungshallen så orkade vi inte med någon förrätt men vi började med ett glas champange istället. Sen kom varmrätten in.



Peter valde konfiterad fläsksida.


Och jag tog rödvinsbrässerade oxkinder. Båda rätterna var jättegoda. Till efterrätt valde jag Mille feuille med kokos och annanas och Peter valde chokladpudding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar