lördag 13 april 2013

Rabarberpaj

Hade lite frysta rabarber och jordgubbar i frysen så jag blev lite sugen på att prova ut en efterrättspaj. Jag blandade rabarberna med lite socker blandat med potatismjöl och lade i en liten cocotteform.
Sedan gjorde jag en smuldeg med smör och mjöl, rev ned lite marsipan (som jag hade hemma, men nästa gång blir det mandelmassa), lite stötta kardemummakärnor och mandelflagor. Detta lade jag över rabarbern och jordgubbarna.

Sedan in i ugnen i 200 grader i 20 minuter. Det bubblade över lite så nästa gång fyller jag inte formarna lika mycket.

Serverade med en kula vaniljglass. Det blev jättegott och jag kommer definitivt att göra om det. Då får det bli ett mer detaljerat recept. Då blir det bara rabarber, lite mer socker och lite mer kardemumma. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar