torsdag 22 november 2012

Chokladcupcake med mintchokladfrosting

Jag lovade arbetskamraterna fika till ett möte idag. Så jag passade på att prova en ny frosting jag varit sugen på ett tag. Så jag gjorde helt enkelt en chokladsmörkräm med mintsmak. Jag gör alltid smörkräm på känn och smakar av under tiden, men den här gången försökte jag dokumentera hur mycket av ingredienserna jag hade i. Jag hade gjort några sockerblommor också. Här är receptet på chokladcupcaksen som ska vara lite kladdiga.


Mintchokladfrosting
Ingredienser:
200 g smör
150 g florsocker
1-2 msk mjölk
5 msk kakao
Ca 1 tsk mintessens

Gör så här:
Låt smöret bli lite rumsvarmt och vispa minst 10 minuter. Häll i florsocker, kakao och mjölk. Smaka av med mintessens med några droppar i taget. Jag har nog ovanligt lite florsocker i, en del vill nog ha i mer, men jag gillar inte att det blir för sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar