onsdag 4 april 2012

Jag har hamnat i Amsterdam

Peter ville att vi skulle åka någonstans i Påsk och sa att han skulle ordna något, bara jag kunde ta ledigt några dagar från jobbet. Sen fick jag veta att jag skulle packa kläder för ca 10 grader och vara på Arlanda kl. 15. Spännande att inte veta vilket resmål det handlar om.

När jag kom till Arlandra fick jag veta att målet var Amsterdam. Mycket trevligt att få möta våren där och i Amsterdam har jag inte varit tidigare.

Hotellet heter Arena Hotel och är en gammal byggnad som från börjarn var barnhem och sedan mentalsjukhus. Det är nyrenoverat sedan 4 år tillbaka i en intressant designstil. Jag ska ta lite foton av hotellet till vår husblog sen.

Först fick vi ett rum i två plan, men Peter hade tydligen beställt rum i ett plan så han gick och sa till i receptionen och det var inga problem att byta. Mycket serviceinriktat personal förresten.





Riktigt mysigt rum med roliga detaljer. Det finns en soffa och matbord i rummet också men jag fick inte med det på bilderna ser jag nu. Peter hade beställt mousserat till rummet.

Sen gick vi ner i hotellets restaurang TODINE (allt heter något med TO i början; TODRINK, TOILET...). Vi var inte jättehungriga och valde att ta provsmaker av alla förrätter (utom anklever, det sa vi till om att vi inte ville ha).


Det var gott och en fröjd för ögat. Vi fick bl.a. tomatsoppa med sparristoast, pilgrimsmussla, caesarsallad, lax med polkabetor.

Nu ska vi snart ner och se hur frukosten är, sen blir det promenad till en botanisk trädgård till att börja med. Det är tulpanutställning där. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar